China Times Taiwan Newspaper

     View Epaper

China Times Taiwan Newspaper (traditional Chinese: 中國時報; simplified Chinese: 中国时报; pinyin: Zhōngguó Shíbào; Pe̍h-ōe-jī: Tiong-kok-sî-pò) is a newspaper published in the Republic of China (Taiwan) in Traditional Chinese. It is one of the four biggest newspapers in Taiwan, the other three being the Liberty Times, United Daily News, and Apple Daily (Taiwan).

The paper is also printed in San Gabriel, California.

The free-to-air China Television (CTV) channel and the satellite channel Chung T’ien Television (Cti TV) are under the ownership of the China Times Group.

The China Times was founded in 1950 under the name Credit News (Chinese: 徵信新聞; pinyin: Zhēngxìn xīnwén), and focused mainly on price indices. The name changed on January 1, 1960 to Credit Newspaper (Chinese: 徵信新聞報; pinyin: Zhēngxìn xīnwénbào), a daily with comprehensive news coverage. Color printing was introduced on March 29, 1968, the first newspaper in Asia to make the move. On September 1, 1968, the name changed once again to China Times, presently based in the Wanhua district of Taipei.

The founder, Yu Jizhong (Chinese: 余紀忠), died in 2002, leaving the presidency of the paper to his second son, Yu Jianxin (Chinese: 余建新). Yu Jizhong’s eldest daughter, Yu Fanying, is the vice president. The bureau chief is presently Lin Shengfen (Chinese: 林聖芬), the general manager Huang Zhaosong (Chinese: 黃肇松), and the chief editor Huang Qinglong (Chinese: 黃清龍).

In 2008, the China Times Group was sold to the Want Want Holdings Limited, the largest rice cake manufacturer in Taiwan.